Covid-19 Sürecinden Sonra RPA İhtiyacının Ortaya Çıktığı Sektörler

Tüm dünyada endüstrilerin çoğu Covid-19’dan dolayı ekonomik durgunluk nedeniyle yavaşladı, fakat Robotik Proses Otomasyonu (RPA) tüm bu durgunlukta bile işletmelerin işlem hızını artırdı. COVID-19 sırasında çeşitli sektörlerde başarılı bir şekilde uygulanan RPA, taleplerinin inkar edilemez bir şekilde artmasına neden oldu. Dahası, birçok uzman gelecekte herhangi bir ekonomik durgunlukta, RPA’nın küresel olarak benimsenmesinin artacağı öngörülüyor. RPA pazarının %85’i hala kullanılmamışken, ekonomik yavaşlamanın tüm işletmeleri otomasyona teşvik etmesi kaçınılmaz.

RPA ve COVID-19

Birçok işletme Covid-19 sürecindeiş yükünü hafifletmek için yazılım robotlarına yöneldi. Arka ofis süreçlerindeki RPA yazılımları ve çalışanların masaüstlerindeki sanal asistanlar, işletmelerin artan hizmet taleplerine ayak uydurmasına, evden çalışanları desteklemesine ve bu zorlu dönemde iş sürekliliğinin sağlanmasına yardımcı oldu.

COVID-19’un zorluklarıyla mücadele eden işletmeler için geniş kapsamlı avantajlar sunan RPA, her işletmenin doğruluk ve hız gerektiren ancak karar vermeyi gerektirmeyen büro işleri ve zaman alıcı görevlerinde birçok fayda sağladı.

Bu dönemde iletişim merkezlerini ve arka ofis operasyonlarını küçültmek, hatta kapatmak zorunda kalan işletmeler, hizmet taleplerinde bir birikmişlik yaşadı. Biriken tüm bu iş süreçleri ise RPA yazılımları sayesinde çözüm buldu.

Robotlar; aynı verileri birden fazla yerde güncelleme, verileri taşıma, harmanlama ve basit ve yinelenen işlemleri gerçekleştirme gibi görevler için mükemmel bir seçim haline geldi. Botlar, uygulamalarla etkileşim kurarak neredeyse tüm kural tabanlı işleri gerçekleştirmek için işletmelere yardımcı oldu.

COVID-19 nedeniyle artan çağrı hacimleri, arka ofis operasyonları, adres değişiklikleri, geri ödeme talepleri, siparişler, müşteri mektuplarının oluşturulması vb. çok sayıda görev, herhangi bir manuel müdahale gerektirmeden RPA tarafından yapılabilirken, neden süreçleri daha karmaşık hale getiresiniz ki? Hem bu senaryoda herkes kazanır: Müşteri uygun bir deneyim ve hızlı bir yanıt alır, çalışanlar sıkıcı manuel çalışma yerine karmaşık, daha kişisel işlere odaklanabilir ve şirket optimize edilmiş verimlilik ve üretkenlikten yararlanır.

Covid-19 Sürecinden Sonra RPA İhtiyacının Ortaya Çıktığı Sektörler 

Sağlık, finansal hizmetler ve kamu sektörü gibi endüstriler, insanların pandemi sırasında zorluklarla başa çıkmalarına yardımcı olmak için kaynaklarını hızla harekete geçirdi. Ancak COVID-19 krizi sırasında karşılaştıkları artan hizmet sorguları ile birlikte, bu kuruluşlarda çalışanlarının mümkün olduğunca evden çalışmalarına izin verildi. Uzaktan çalışmanın desteklenmesi ise iletişim merkezlerini büyük bir baskı altına soktu. Bu yüzden pandemi sürecinde; duyarlı, kişiselleştirilmiş ve anlaşılır bir müşteri hizmetleri sunmak her zamankinden daha önemli bir hal aldı. Ancak, dağıtılmış bir çalışma ortamında tutarlı bir müşteri deneyimi sağlamak ne derece kolay olabilir, bunu da düşünmek lazım!

Endişeli veya hasta olabilecek müşterilere cevap verme baskısı, yapılandırılmış bir kurumsal ortamda çalışan uzak çalışanlar için oldukça zor olabilir. Ayrıca, çalışanların hastalanmaması veya kendi kendini tecrit etmesi gerektiği için çalışamaması durumunda talepleri hızlı bir şekilde devam ettirmenin zorluğunu da düşünürsek, işler her an çıkmaza girebilirdi.

Fakat RPA COVID-19 nedeniyle uzak çalışanları desteklemede çok büyük bir rol oynadı. Çalışanları bilgilendirmenin ve bağlantıda tutmanın yanı sıra onları gerçek zamanlı olarak şirket yönergelerine, politikalarına ve prosedürlerine uymaya yönlendirdi. Kısacası RPA sayesinde otomatik akış herhangi bir kesinti olmadan devam etti.

Siz de Covid-19 sürecinden sonra RPA’ya ihtiyaç duyan işletmelerden biriyseniz, RPA’dan yararlanarak;çalışan verimliliğini artırmak, zaman ve maliyetten tasarruf sağlamak için Onicorn hizmet ve çözümleriyle tanışın.

Hemen bizimle iletişime geçin, iş süreçlerinizi RPA ile nasıl dönüştürebileceğimizi planlayalım.

WhatsApp chat