Blog

Son dönemlerin gözde teknolojisi Robotik Süreç OtomasyonuCovid-19 süreci ile önemini bir kez daha artırdı. Nasıl mı? Pandemi süreci ile uzaktan çalışmaya geçilmesi, özellikle online hizmet ve ürün sunan firmaların satışlarının beklenenin üstünde artması; yeni iş gücü ihtiyacını doğurduğu gibi RPA’yı da ön plana çıkardı. Firmalar, kritik bu dönem içerisinde yeni personeller yanı sıra otomasyonun gücüne inanmayı tercih etti. Koronadan önceki süreçte de RPA, yeni müşteri edinimleri kazanmak ve buna bağlı pazar ağını genişletmek konusunda etkiliydi. Şimdi, Robotik Süreç Otomasyonu (RSO) ile gelin, pazar ağınızı nasıl büyütebileceğinizi inceleyelim!

Daha fazla insana ulaşmanızı sağlar.

RPA, işlerinizi minimum seviyede sonuçlandıran; bir çalışanın bir günde yaptığı işlemleri saniyeler içersinde gerçekleştiren bir otomasyondur. Şirket içi işlerin en kısa sürede çözümlenmesi, çalışanlarınızın daha fazla vakit elde etmesine ve yeni pazarları keşfetmek için zaman yaratmalarına olanak tanır. Aynı zamanda RPA, öğrendikleri bilgiler ile stratejilerinizi geliştirir, olası bütün seçenekleri önünüze sunar. Bu da çalışanlarınızın kreatif süreçlerini; rasyonel olarak değerlendirmenizi sağlar. Ölçülü verilerden yararlanarak yeni müşteri stratejileri geliştirmeniz ve hacminizi büyütmeniz diğer seçeneklere göre çok daha olumlu sonuçlar doğurur.

Çalışanlarınızı daha katma değerli işlere yönlendirir.

Robotik Süreç Otomasyonu ile şirketinizin manuel işleri yazılım robotları tarafından yapılır. Makine öğrenmesi ile çalışan RPA, ona öğretilen bilgiler doğrultusunda her gün tekrarlayan işlerinizi saniyeler içerisinde gerçekleştirir. Böylece çalışanlarınız her gün aynı işlemleri yapmak yerine, şirketinize değer katacak daha önemli işlere yönlenebilir. Bu da şirketinizin yeni stratejiler geliştirmesinde, çalışanlarınızın verimliliğini artırmasında son derece etkili olacaktır. Verimliliği yüksek ve kreatif şirketler, atacakları yeni adımlarla rakip firmalardan sıyrılabilir ve potansiyel müşteri hacmini genişletebilir.

Küresel bazda yer alan büyük şirketlere baktığınızda; Apple, Microsoft, Amazon gibi şirketler dünyanın her yerinden müşterisi olan ve çalışma saatleri normal sınırların altında olan şirketlerdir. Ve günümüzde bu firmalar, dünyanın en çok kazanan şirketleri listesindedir. Bu örneklerden de anlaşılacağı gibi, firmanızı destekleyen yapay zeka teknolojilerinden yararlanarak çalışma saatlerini azaltarak verimliliği arıtabilir ve pazar ağınızı genişletebilirsiniz.

Var olan müşterilerinizi korur.

Var olan bir müşteriyi kaybetmek, yeni bir müşteri ediniminin verdiği kazancın 7 katı kadar maliyetlidir. Bu da demek oluyor ki; yeni müşteri kazanımından ziyade var olan müşterileri korumak ve “ hayat boyu müşteri” olgusunu yaratmalısınız. Var olan bir müşteri koruyabilmenin en iyi yolu; güven kazanmak, ulaşılabilir olmak, kaliteyi düşürmemek ve müşterinizi hayal kırıklığına uğratacak bir adım atmamanız demektir. Hata payını sıfıra indiren ve 7/24 çalışabilen otomasyon RPA ile bunu gerçekleştirmeniz mümkündür. Robotik Süreç Otomasyonu ile müşteri memnuniyetini artırabilir, sadık müşteri potansiyelinizi yükseltebilirsiniz. “RPA ile Müşteri Memnuniyeti Nasıl Artırılır?” diyorsanız, yazımızı ziyaret edebilirsiniz.

Siz de RPA ile pazar ağını genişletmek istiyor; şirketinizin değerlerini yükseltmek istiyorsanız Onicorn hizmet ve çözümleriyle tanışın.

Hemen bizimle iletişime geçin, iş süreçlerinizi RPA ile nasıl dönüştürebileceğimizi planlayalım.

Author

admin

Leave a comment

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir