Blog

Günümüzde e-ticaret, hızlı bir ivmeyle ilerleyen alanların başında geliyor. Ticaret Bakanlığı’nın açıkladığı verile göre 2020 yılının ilk altı ayındaki online satış hacmi %64 arttı. Dünyada pandeminin ilan edilmiş olması ve insanların evden çıkmadan alışveriş yapmayı istemesi de elbette bu rakamların artışını doğrudan ilgilendiriyor. E-ticaret satışlarına olan talep arttıkça da firmalar daha fazla insan gücüne ihtiyaç duyuyor. Ancak yine aynı şekilde, var olan pandemi koşullarından ötürü birçok şirket de çalışanlarını uzaktan çalışma ile destekliyor. Artan bu talep, çalışanların çalışma saatlerini ve çalışanların verimliliğini de etkiliyor. Yoğun iş süreci ve 7/ 24 durmaksızın işlem yapılabilen e-ticaret siteleri bu ihtiyaçlarını karşılayabilecek hizmet ve teknolojilere ihtiyaç duyuyor.

Böylesine zorlu ve tempolu ilerleyen süreçlerde RPA ile tanışan firmalar, e-ticaret sitelerinin başarısını katlama şansına sahip! Peki, nasıl?

1- E-ticaret sitenizde işleyen manuel işleri RPA ile gerçekleştirin.

Faturalandırma, müşteri hatırlatmaları, süreç bilgileri gibi hizmetler müşteriye göre değişkenlik gösterse de çalışanlar tarafından yapılan işler otomatiktir. Çalışanların %40 oranında vaktini harcadığı bu alan, Robotik Süreç Otomasyonu ile kolayca yapılabilir. Böylece çalışanların, katma değeri olan işlere yönlendirilmesi ve müşteri tarafından beklenen sürecin hızlanması sağlanır. RPA ‘nın sanal personel görevi gören yazılım teknolojisi ile kaynaklardan tasarruf edebilir, yeni insan gücüne duyduğunuz ihtiyacı otomatik işlerden ziyade kreatif alanlarda kullanabilirsiniz.

2- Satış sürecinizde gerçekleşen hataları önleyin.

E-ticaret sitelerinde yanlış fatura hesaplamaları, yanlış kişi bilgileri ve hatalı veri girdileri müşterilerinizin size olan güvenini ve müşteri memnuniyetinizi kaybetmenize sebep olabilir. Müşterilerin, hizmet veya ürüne sorunsuz ulaşabilmesi için hatalara yer verilmemesi gerekir. Bu nedenle, hatasız bir iş süreci için RPA teknolojisinden yaralanılabilir. Aynı zamanda yeni tedarikçilerin de sitenize eklenebileceği durumlarda yapılan; vergi verileri, kredi hesaplamaları gibi manuel ilerleyen süreçlerde Robotik Süreç Otomasyonu ile %0 hata oranına varan satış süreçleri ve finans işlemleri ilerletilebilir.  ‘’FİNANS VE MUHASEBE ALANINDA RPA İÇİN 12 YENİLİKÇİ KULLANIM ÖRNEĞİ’’ yazımız ile RPA’nın hatayı önleyen diğer kullanım alanlarına göz atabilirsiniz.

3- Çalışmalarınızı 7/24 kesintisiz hale getirin.

Online satışlar, offline mağazalardan farklı olarak 7/24 hizmet sunar. Bu nedenle müşterilerin alışveriş yapması için bir sınır söz konusu değildir. Durum böyle olduğunda, hizmetinizi sürekli hale getirmeniz gerekir. Müşterileriniz çalıştığınız saatlerden bağımsız olarak yardım talep edebilir, iptal işlemi ya da iade işlemi uygulamak isteyebilir. Müşterilerinizi sorunlarınızı en kısa sürede çözebilmeniz içinde RPA ile çalışabilirsiniz. RPA 7/24 kesintisiz ve yorulmadan çalışarak iş süreçlerinizi sağlıklı bir şekilde ilerletir. Böylece bir insanın yaklaşık 9-10 saat arasında süren mesai sürecini, RPA 2,6 katına çıkararak sürekli hale getirir.

Siz de RPA ile; çalışanlarınızın insan özgü yetilerini daha yetkin kullanabileceği yaratıcı işlere yönelmesini ve manuel işlerinizi otomatik hale getiren bir teknoloji ile tanışmak istiyorsanız, şirketimiz Onicorn’u keşfedin!

Author

admin

Leave a comment

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir