Türkiye’nin en genç ve donanımlı teknoloji şirketlerinden biri olan Onicorn, 2018 yılı Şubat ayında İstanbul’da kuruldu. Deneyimli yönetici ekip ve dinamik bir çalışan kadrosuna sahip olan Onicorn, geleceğin teknoloji yıldızlarından biri olmanın hedefi ve motivasyonu ile büyümeye kendini adadı.

İletişim

Maslak Mahallesi, Dereboyu Cad. Beybi Giz Plaza No:1, Kat:32 Sarıyer/İstanbul

info@onicorn.com.tr

+90 212 286 00 30

Blog

Yapılan bağımsız bir araştırma, şirketlerinin yıllık hareketleri içinde %3’lük bir payın, hata oranı olduğunu söylüyor. Ancak yüzdelik dilimde küçük bir oran gibi gözüken bu rakam, şirket içi aktiviteleri ve yatırım getirisi ROI’yi %17 oranında azaltabiliyor. Bu nedenle şirketler ya da kuruluşlar, hata payını minimum seviyeye düşürecek bir sistem arayışındalar.

İşte bu arayışınız için sizi Robotik Süreç Otomasyonu,  RPA ile tanıştırıyoruz. RPA, temel işlemler için size kolaylık sağlayan; işlerinizi optimize eden ve yılın 365 günü ,her saatinde çalışan iş arkadaşınızdır. RPA, yazılım gücüne dayalı bir yapay zekadır. İşleri otomatik yapıyor olmasından dolayı, hata oluşumunu %3’lerden %0 indirir. Şirketlerin ömrünü azaltan, hataların RPA ile nasıl çözüme kavuştuğunu şimdi beraber inceleyelim.

Hataya Yeri Olmayan Departmanlar Ve RPA

Muhasebe

Muhasebe, kuşkusuz bir işletmenin en önemli departmanıdır. Bu departman ekonomik bilgileri belirler. İş süreçlerini analiz etmek ve raporlamak yanı sıra işleri sınıflandırır ve karar alma süreçlerinde ekonomik ve finansal bilgileri sunar. Bu bilgilerin sisteme işlenmesi ve analiz edilmesi sırasında sıkça hatalar yapılabilir. Dikkatsizlik kaynaklı olabilecek hatalar; kurumlara büyük maddi kayıplar olarak geri dönebilir.

Manuel olarak düzenlenmesi gereken bu işler için RPA yol arkadaşınız olabilir! Bilgilerin sisteme girilmesinden, raporlanmasına kadar yapay zekanın gücünden yararlanabilirsiniz. Şirketinizin bütçeleme kalemlerinde bu otomasyon ile daha iyi işleyen bir muhasebe sistemi kurmanız mümkün. Finans ve Muhasebe Alanında RPA İçin 12 Yenilikçi Kullanım Örneği yazısı ile , RPA’nın muhasebe otomasyonu için diğer kullanım alanlarını inceleyebilirsiniz!

İnsan Kaynakları

İnsan kaynakları, çalışanların bütün süreçlerini takip eden, analiz eden ve hedefler doğrultusunda aksiyon alan bir departmandır. İnsan kaynakları, çalışanların kuruma katkı sağlaması amacıyla çalışmalar yapar. İşe alım, performans yönetimi ve bordrolama gibi birçok görev insan kaynaklarının iş tanımı içerisinde yer alır.

İnsan kaynaklarına dair bu işlemler, otomatik olarak çok daha kolay ve hatasız yapılabilir. İnsan kaynakları sürecinde yapılması muhtemel hatalar, çalışan verimliliğini düşürebilir ve kişilerin kuruma olan güvenini derinden sarsabilir. RPA bu devrede, size yardımcı olacaktır. Robotik Süreç Otomasyonu ile çalışan bilgilerini ve performanslarını güvenli bir şekilde analiz edip depolayabilirsiniz. Aynı zamanda verilerinizin güvenli için RPA, iş gücüne ihtiyaç duymanıza gerek kalmadan yönetim yetkinliklerinizi optimize eder.

Sağlık Kurumları

Tıbbi kuruluşlarda hasta kayıtlarının oluşturulması, hasta taleplerinin değerlendirilmesi, kurum hesaplarının değerlendirilmesi ve aldığınız hizmete göre değişen faturalandırmalar; tıbbi kuruluşların içinde yapılması gereken insan gücüne dayalı işlerdir. Bu işlemlerin uzun sürmesi ve hasta talebinin fazla olması, kurumlar için verimliliği düşürmek yanı sıra hata oranını da artırır. Sağlık kurumlarında yapılacak hatalar, insanın temel haklarından yaşama hakkını yakından ilgilendirdiği için, hasta süreçlerindeki ihmal ve dikkatsizlikler kurum için olumsuz sonuçlar yaratabilir. Bu nedenle sağlık alanında hataya yer yoktur.

RPA, sağlık kurumlarında manuel olarak yapılan birçok işlemi yapay zeka teknolojisi ile %0 hata payı ile 7/24 aralıksız işleyip; sisteme sokar. Bilgisayar klavyesi ile yapılabilecek bütün işler için sağlık sektöründe RPA güvenle kullanılabilir.

Müşteri Hizmetleri

Müşteri temsilcisi, kurumsal firmalar için önem teşkil eden; ürün ve hizmetleri müşterilere aktarmakla ve potansiyel müşteri edinimi ile ilgilenen departmandır. Bu süreçte sıklıkla yanlışlıklar olabilmekte ve potansiyel müşteriler durumundan şikayet etmektedir. Kişisel bilgilerin doğru alınmaması, doğru taranmaması, eksik ya da yanlış girmekten kaynaklı tekrar konuşma talepleri; kişileri rahatsız eden ve hizmetten uzaklaştıran unsurlardır.

Firmalar için en önemli süreçlerden biri olan müşteri hizmetleri servisi, elektronik imzaların doğruluğunu kontrol etmek, kişisel belgelerin sisteme yüklenmesi ve onaylanması için RPA hizmetinden yararlanabilir. Böylece yanlışlıklardan kaynaklı sorunların oluşmasının da önüne geçilebilir.

Hatasız İşlemler İçin Neden RPA?

Sistemi doğru planlanmış ve analiz edilmiş, süreci doğru oturtulmuş bir RPA hizmeti , size manuel işleriniz için 10 kat kadar hızlanma ve işlerinizde %0 hata payı sunar. 7 gün 24 saat, durmaksızın çalışan RPA, yorulmadan, hata yapmadan; iş performansınızı artırarak çalışır. Hangi sektörde olursanız olun; insan gücünün olduğu her alanda RPA’nin sınırsız hizmetlerinden yararlanma şansınız vardır.

“Akıllı insanlar başkalarının tecrübelerinden yararlanır, inatçı insanlar her şeyi kendileri denemek ister.”

Siz de yapay zekanın gücü RPA ile, hataya yer vermeden işlerinizi optimize edebilirsiniz!

Hemen bizimle iletişime geçin, iş süreçlerinizi RPA ile nasıl dönüştürebileceğimizi planlayalım.

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.